نوشته ها و تصاویر ما

نوشته ها و تصاویر ما

در برگیرنده ی مطالب جالب و خواندنی و سرگرمی Hi Dear friend
نوشته ها و تصاویر ما

نوشته ها و تصاویر ما

در برگیرنده ی مطالب جالب و خواندنی و سرگرمی Hi Dear friend

ترفندهایی برای نظم دادن به خانه های شلوغ

10 بار وسیله‌ها را جمع می‌کنید و همه را سر جایشان می‌گذارید اما باز هم به‌نظرتان اتاق طوری که می‌خواسته‌اید مرتب نشده. این یعنی چیدمان شما مشکل دارد. اتاق را طوری چیده‌اید که به‌نظر شلوغ و به‌هم‌ریخته می‌رسد.


10  بار وسیله‌ها را جمع می‌کنید و همه را سر جایشان می‌گذارید اما باز هم به‌نظرتان اتاق طوری که می‌خواسته‌اید مرتب نشده. این یعنی چیدمان شما مشکل دارد. اتاق را طوری چیده‌اید که به‌نظر شلوغ و به‌هم‌ریخته می‌رسد. در این صورت باید کمی بیشتر زحمت بکشید و چیدمان اتاق را کمی عوض کنید؛ آن‌وقت با چند دقیقه وقت صرف‌کردن می‌توانید از نظم و ترتیب اتاق لذت ببرید.


این آشپزخانه اصلا زشت نیست و اگر به آن عادت کنید خیلی هم فضای شاد و دوستانه‌ای دارد اما فقط خانم خانه می‌تواند در آن راه خود را پیدا کرده و به وسایلی که می‌خواهد دست پیدا کند. در عین حال کافی است این خانم خانه یک روز حال و حوصله نداشته باشد تا تمام به هم ریختگی و شلوغی این آشپزخانه روی اعصابش برود و کلافه‌اش کند.


بعد:

فضای این آشپزخانه کوچک است. پس در آن باید از تکنیک‌هایی استفاده کنید که به بزرگ نشان دادن فضا کمک کند. اول از همه چیزهایی که به در یخچال چسبیده باید برداشته شود تا شلوغی کمتر به چشم بخورد. تغییر بعدی رنگ لبه بالایی دیوارهاست. رنگ نارنجی تند رنگ مناسبی برای آن نیست و فضا را کوچک‌تر می‌‌کند. رنگ آبی جایگزین مناسبی برای آن است چون با رنگ کابینت‌ها و کاشی‌ها همخوانی دارد. رنگ قرمز و سفید فرش هم علاوه‌بر اینکه حس گرما به آشپزخانه می‌دهد، آن را زیباتر می‌کند.




 گوشه‌های اینچنینی در بیشتر خانه‌ها وجود دارند. این گوشه‌ها قابلیت‌های زیادی دارند اما در خیلی از خانه‌ها از آنها درست استفاده نمی‌شود و بیشتر به‌عنوان یک فضای به درد نخور از خانه به حساب می‌آیند. مشکل این طراحی علاوه بر رنگ تند آن، شلوغی و به هم ریختگی فضای سمت راست است که آن را شبیه یک انبار به هم ریخته کرده.


بعد:

رنگ آبی فضا را بسیار بازتر و روشن‌تر نشان می‌دهد. گذاشتن یک میز جلوی شوفاژ، زشتی آن را می‌پوشاند. از میز‌می‌توانید به‌عنوان میز بازی، میز عکس یا چیزهای دیگر استفاده کنید. برای جلوگیری از شکل انباری شدن، باید فضای سمت راست را تا جایی که می‌توانید مرتب کنید. استفاده از چند سبد و تعدادی جعبه برای خرده‌ریزها به مرتب شدن فضا کمک می‌کند. به جای آن برد شلوغ می‌توانید از یک تابلوی زیبا استفاده کنید تا شکل زیبایی به دیوار بدهد.




  اشتباه نکنید، تمام ظرف‌های این ظرفشویی شسته شده است. چیدمان بد آن است که سینک را تا این حد کثیف و نامرتب نشان می‌دهد؛ چیدمانی که به خاطر وجود ازدحام این همه وسیله و نبودن جایی برای چیدن درست آنها به‌نظر نامرتب و زشت می‌رسد. لیوان‌ها و دستمال‌های رها شده در سینک بیشتر از هر چیزی آشپزخانه را شبیه یک انباری کرده‌اند.


بعد:

 اول از همه گلدان‌ها و وسایل دیگری که روی طاقچه قرار دارد، برداشته شده‌اند. این کار پنجره را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و حجم نور بیشتری از آن تابیده می‌شود. شاید باور نکنید چیدن درست وسایل در جاظرفی می‌تواند این همه در نظم موثر باشد. تمام لیوان‌هایی که در سمت چپ سینک قرار دارند جمع شده و در کابینت‌ها جاسازی شده. با کمی زحمت بیشتر و گذاشتن ظرف‌ها در کابینت می‌توانید آشپزخانه را دوبرابر مرتب‌تر کنید. همیشه باید برای همه چیز حتی دستمال‌های آشپزخانه جای مخصوصی درنظر بگیرید.




  وسایل خیاطی، اتو، کامپیوتر، رنگ، کتاب، ابزار و خیلی وسایل دیگر، اتاقی برای خودشان نیاز دارند. این اتاق‌ها بیشتر شکل انباری به‌خود می‌گیرند و البته معمولا کسی با آنها مشکلی ندارد اما با کمی سلیقه می‌توان همین اتاق‌ها را هم به جای زیبایی برای گذراندن وقت و انجام دادن کارها تبدیل کرد.


بعد:

میز ساده و بدون کشو با یک میز تحریر خوب عوض شده. میز تحریری که کشوهای زیاد آن به شما امکان می‌دهد تمام خرده‌ریزها را در آن بگذارید. برای نگهداری کاغذهایی که مدام به آنها نیاز پیدا می‌کنید، یک برد بالای میز طراحی شده که به شما امکان می‌دهد یادداشت‌ها و کاغذهای مورد نیاز را به آن نصب کنید تا همیشه جلوی چشمتان باشد. صندلی ناراحت و پلاستیکی با یک صندلی زیبا و خوب چرخان جایگزین شده و فرشی که رنگ آن با رنگ دیوارها همخوانی دارد، شکل کلی اتاق را از شکل یک انباری درآورده. می‌توانید از این اتاق به‌عنوان یک اتاق کار زیبا و کاربردی استفاده کنید.




  این کمد بزرگ با طراحی بد به‌نظر کوچک می‌رسد. هم به خاطر در کشویی، دسترسی به وسایل آن سخت است و هم چیدمان داخل آن اجازه استفاده از همه فضای آن را نمی‌دهد. چمدان‌های نامرتب و وسایل بزرگ باعث می‌شود وسایل کوچک‌تر در این کمد گم شوند.


بعد:
اول از همه در نامناسب کمد با یک پرده هم رنگ و هم طرح با فرش جایگزین شده. این پرده به شما امکان می‌دهد به راحتی به وسایل داخل کمد دسترسی داشته باشید. در مرحله بعد کمد طبقه‌بندی شده. یک طبقه چوبی که به‌صورت افقی در بالای کمد تعبیه شده به شما اجاره می‌دهد از فضای آن به‌خوبی استفاده کنید. برای جا دادن انواع وسایل با اندازه‌های مختلف یک‌سری جعبه در کمد قرار داده شده است. اگر روی جعبه‌ها بنویسید چه چیزی در آن هست، فقط در چند ثانیه می‌توانید به وسیله‌ای که لازم دارید دست پیدا کنید. وجود یک قفسه شبیه چیزی که سمت چپ کمد هست هم به قرار دادن وسایلی که باید دم دست باشند کمک می‌کند.




  در این اتاق از فضای دیوار برای جا دادن وسایل استفاده شده اما نه آنطوری که باید استفاده می‌شد. اتاق جوری چیده شده که به‌نظر می‌رسد برای قرار دادن وسایل زیادی کوچک است و این زیادی وسایل باعث درهم و برهمی اتاق شده است. رنگ ناهماهنگ تخت و فرش هم اتاق را شلوغ‌تر نشان می‌دهد.


بعد:

 وسایل به جای کمد روی دیوار در کمد بزرگ کناری جایگزین شده‌اند. استفاده از یک پرده در طبقه باز زیری به شما اجازه می‌دهد وسایلی را پشت آن مخفی کنید و اتاق را مرتب‌تر نشان دهید. به جای کمد میز تحریری در اتاق قرار داده شده که هم کاربردی‌تر است و هم در کشوهای آن می‌توانید کلی وسیله جا بدهید. تعویض فرش و تخت با فرش و تختی که رنگ آنها هماهنگ‌تر با اتاق است اتاق را دلباز‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد. دور ریختن وسایل و استفاده از طبقه‌های دربسته زیر تخت، اتاق را مرتب‌تر خواهد کرد.

نظرات 3 + ارسال نظر

سلام
ممنون از مطلبی که گذاشتی
باز هم از این مطلب ها در مورد چیدمان منزل بذارین

بزار یکم بزرگ شوم بعد باز هم از این مطالب می زارم

سلام
دارم کمکم به توصیه های که گفتین عمل می کنم/ اسم وبلاگ رو هم عوض کردم و اولیای محبوب خدا گذاشتم اگه میشه توی قسمت لینک درستش کنید/ قالب وبلاگ رو هم عوض کردم/ یه سر بزنید و نظرتون رو بگید/کارهای بعدی وبلاگ رو هم بعدا انجام میدم/ اگه سوالی پیش بیاد حتما بهتون میگم

افرین
نظر هم می دم
سوالی هم داشتی در خدمتم

سلام چرا مطلب جدید نمیگذاری؟
به وبلاگ من هم سر بزن.

مطالب رو باید یکی یکی گذاشت تا همه ببیند و به وبلاگتم هر چند یک بار مییام فقط نظر نمی دم دیگه ببخشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد